Polaris General Forum banner

Motorstoringscode 746

1 reading
86K views 18 replies 11 participants last post by  wickser42  
#1 ·
Afgelopen weekend ben ik gaan rijden en onderweg merkte ik dat het controlelampje van de motor aanging. Ik kwam thuis en controleerde de codes, ik had 520207 met een 4 erboven en 746 met ook een 4.

Ik controleerde de zekeringen en ontdekte dat de aandrijfzekering was doorgebrand. Ik hoopte dat het het probleem zou oplossen, maar dat deed het niet, nu worden beide codes nog steeds weergegeven, maar met een 5 in plaats van 4.

Zijn deze codes al bij iemand opgekomen? En eventueel een oplossing ervoor? Ik zou graag willen kijken of ik het kan oplossen voordat ik een uur naar de dealer rijd! Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!

#2 ·
Image

Controleer de stekker op de achteras voor de tuff-modus! Zorg ervoor dat deze is aangesloten

• Like
Reactions: Trapper and MMX
#3 ·
Sorry! En de 520207 is de aandrijfregeling voor alle wielen. Als de stekker goed is, controleer dan de draden op kortsluiting, schaafwonden of breuken. Als u niets vindt, breng het dan naar de dealer om de controller te laten controleren.

• Like
Reactions: Trapper and MMX
#5 ·
grasmodus

De mijne deed dit gisteren, het grasmodus-solenoĂŻde bleef in- en uitschakelen, uiteindelijk sloot het kort en blies ook de aandrijfzekering door. Ik heb het solenoĂŻde losgekoppeld en de zekering vervangen, alles werkt nu prima, alleen geen grasmodus.

#6 ·
Ik kreeg dezelfde foutcodes met de 4 en de drive CB is eruit. Ideeën?? Hoe los ik dit op? Geen gebroken of gescheurde draden, maar de stroomonderbreker blijft eruit gaan? Kan blijkbaar niet van versnelling veranderen, of het wordt niet weergegeven op de HUD. 2017 General.

#8 ·
Ben afgelopen weekend gaan rijden en onderweg merkte ik dat het controlelampje van de motor aanging. Ik kwam thuis en controleerde de codes, ik had 520207 met een 4 erboven en 746 met een 4 die ook werd weergegeven.

Ik controleerde de zekeringen en ontdekte dat de aandrijfzekering was doorgebrand. Ik hoopte dat het het probleem zou oplossen, maar dat deed het niet, nu worden beide codes nog steeds weergegeven, maar met een 5 in plaats van 4.

Heeft iemand deze codes al gehad? En mogelijk een oplossing ervoor? Ik zou graag willen kijken of ik het kan oplossen voordat ik een uur naar de dealer rijd! Alle hulp zou zeer gewaardeerd worden!
Heb je ooit het probleem gevonden? Ik heb dezelfde codes

#9 ·
Zoals opgemerkt, is 746 de code voor de achterdifferentieeluitgang. De 4 geeft aan dat het circuit geaard is.

Dit betekent dat je een hete draad geaard hebt, hoogstwaarschijnlijk door een draad waarvan de isolatie versleten is en de draad geaard is. Wat betekent dat zekeringen springen, stroomonderbrekers springen en mogelijk relais springen.

Er is absoluut geen reden om je machine naar de dealer te brengen. Hij gaat je gewoon een kleine som in rekening brengen om te doen wat je zelf kunt doen.

Ik heb ontdekt dat de allerbeste manier om bedradingsproblemen aan te pakken, is om de laadbak eraf te halen, waardoor je volledige toegang krijgt tot het motorcompartiment... waar al deze bedrading loopt!
Om dit te doen:
Verwijder alles uit de laadbak.
Verwijder de twee scharnierbouten en de gascilinderclip zoals getoond op de tekening:
65926

De lege laadbak weegt ongeveer 75 lbs, dus het is het beste om iemand aan elke kant te hebben en hem eraf te tillen en opzij te zetten.

En vind die draad!!!

Pirate

#11 ·
Ik heb geen Turf Mode. Dus, is het de plunjerstang of de solenoĂŻde spoel die heet is. En is het de bekrachtigde solenoĂŻde spoel die heet is?

Een bekrachtigde solenoĂŻdespoel is meestal heet om aan te raken. Dus circuits die solenoĂŻden gebruiken, hebben ze meestal in de "normale" toestand niet bekrachtigd.

Dus ik zou denken dat de solenoĂŻde alleen bekrachtigd wordt wanneer de Turf Mode is ingeschakeld.

Als probleemoplossingsstap kun je luisteren naar het in- en uitschakelen van de solenoĂŻde. Of je kunt de solenoĂŻde eruit halen, op de grond zetten en bekrachtigen/ontkrachtigen om te zien of de plunjer beweegt.

#12 ·
Dank u, ik geloof dat het bekrachtigd is, ik heb alleen de turd-modus. Ik heb een nieuwe relais-schakelaar besteld en zal deze verplaatsen weg van de uitlaatdemper. Lijkt een goedkoop ding om eerst te proberen. Ik zal een update sturen.

#16 ·
Oké jongens, ik heb het codeprobleem van 5 bovenste, 746 middelste en 1 onderste getal. Turf-modus solenoïde en driver relais circuit vervangen. Heb nog steeds het check engine lampje aan, zelfs nadat ik ermee heb gereden. Kan geen beren draden of losse verbindingen vinden. Moet gerepareerd worden zodat papa zijn buggy kan verkopen.