Polaris General Forum banner
41 - 60 of 85 Posts
Paul, ik kan eerlijk zeggen dat alleen al omdat de riem "in orde lijkt", niet betekent dat dat ook zo is. Het zou zoiets doms kunnen zijn als een kleine afwijking in de riem die een abnormale trilling veroorzaakt die de koppelsensoren oppikken. Polaris-sensoren voor de riemen op hun machines, heb ik geleerd, zijn kieskeuriger en humeuriger dan een chick met PMS en een hongergevoel...

EDIT: Nvm, realiseerde me net hoe lang geleden deze post was... XD
Er zitten geen riemsensoren op een Polaris.

De ECU bewaakt gewoon het toerental versus de grondsnelheid en een miljoen andere parameters en het is zo gevoelig op de general en wanneer je enige riemslip hebt, activeert het de code, andere dingen veroorzaken het ook.

Welnu, ik kreeg eindelijk de cilinder-misfire-detectiecodes 65590 en 65591 na in totaal 2.800 mijl (sinds juni 2017) en 400 mijl met de Duraclutch die begin april 2018 was geĂŻnstalleerd.
Mijn Gen 4 uit 2017 werd begin april 2017 gebouwd, wat na de terugroepactie/flash-oplossing voor het vuurprobleem (17-102) was, dus mijn ECU heeft waarschijnlijk die flash-oplossing of is gewoon een nieuwe ECU met dezelfde oplossingen.

Het lukte me om uit de noodloop te komen en het controlelampje van de motor te verliezen door minder dan een mijl te rijden nadat ik de machine ongeveer een uur had laten rusten.

Het gebeurde na een rit van 45 minuten/25 mijl over asfaltwegen in de Turf-modus, net toen ik bijna thuis was nadat de reparatie van het deurpaneel was uitgevoerd bij Ride Now Phoenix.
Het was gisteren een warme dag, zelfs vroeg in de ochtend, waarschijnlijk rond de 85-90F terwijl ik reed. De snelheden lagen tussen de 30 en 55 mph.
Gilomen noemt constant rijden met hoge snelheid als een mogelijke oorzaak voor deze codes (naast vele andere), dus ik denk dat dat in mijn geval een waarschijnlijke oorzaak is.

Ik zal kijken of het opnieuw gebeurt en zo ja, dan zal ik op dat moment de Duraclutch & riem controleren. Ik ben binnenkort een tijdje van huis, dus een andere rit is pas over enkele weken mogelijk.

Spggy,

Als de machine in de noodloop gaat, stop dan, zet de motor af, start opnieuw en rol rustig verder, en na ongeveer 1/4 mijl gaat het controlelampje van de motor uit. Het is niet nodig om hem een uur te laten staan.

Dit heb ik in januari in Arizona geleerd...heb een uur gewacht...toen de volgende keer...minder gewacht...en de 4e keer...gewoon afgezet, gestart en gerold en klik, het lampje gaat uit...

Met de Gilomen ECU...zou het verleden tijd moeten zijn. En ik zal het zeker weten in ongeveer 48 uur, want we zullen in Moab zijn en op de slickrock rijden!!!

Meer volgt...

Pirate

Goede tips om niet lang te wachten om opnieuw op te starten en te gaan.
Laat het ons weten als de Gilomen ECU-flash uw probleem na MOAB oplost.

Ik heb mijn ECU vrijdag naar Gilomen gestuurd en krijg hem eind deze week terug. Heb alleen de lastige codeverwijderingen gedaan voor $200, aangezien ik al een eigen custom tune heb. We gaan eind deze maand ook in Moab rijden, dus ik zorg ervoor dat ik deze codes niet opnieuw ervaar en in de noodloop ga... niet wat ik nodig heb ver achter in de heuvels van Moab als ik een gladde rots opga. Ik zal dit draadje ook updaten met mijn resultaten met betrekking tot de Gilomen ECU-fix (na een paar weken rijden om er zeker van te zijn dat de codes weg zijn).

De opnieuw geflashte ECU stond gisteravond op me te wachten toen ik uit Canada (voor werk) thuiskwam. De doorlooptijd van Gilomen Innovations was zeer indrukwekkend. Ze hebben de ECU opnieuw geflasht, de vervelende codes verwijderd en de ECU dezelfde dag nog teruggestuurd. Het hele proces duurde minder dan een week. Ik heb vanochtend de herinstallatieprocedure uitgevoerd en had geen problemen toen ik ermee ging 'hard' rijden. Vóór de reflash kon ik de codes activeren door snel op te trekken tot 50 mph en vervolgens snel het gaspedaal los te laten. Dus ... hopelijk zijn deze codes voorgoed verdwenen. Zal dit draadje updaten als ze terugkomen.

• Like
Reactions: Johnny 7
Ik geloof dat de problemen die Polaris ons heeft bezorgd, verdwenen zijn met het Gilomen Innovations ECU-programma.

We zijn zes dagen op de trails in Moab geweest, hebben allerlei trails en allerlei rijstijlen gedaan...geen enkele code...werkt gewoon perfect.

En de verbeteringen aan de ontsteking en brandstofkaarten...gewoon meer vermogen om te gebruiken!!

Pirate

Goed om te horen. Bedankt Piraat voor de reactie. We gaan ook naar Moab in de week na Memorial Day (wanneer de drukte naar huis gaat) ... en ik kijk ernaar uit om quality tijd te besteden met mijn familie ... zonder problemen zoals dit. De vervangingen van de deurbekleding voor onze G4 kwamen vrijdag binnen ... dus hopelijk kan de dealer ze voor Moab installeren. Laatste Polaris-ontwerpprobleemoplossing ... hoop ik ...

Ik geloof dat 65590 betekent dat uw linker cilinderinjector niet goed werkt, d.w.z. geen brandstof aanzuigt van de tank naar de cilinder. Hoogstwaarschijnlijk een bedradingsprobleem. Als u kunt, koppel dan de bedrading van de rechter cilinder los en sluit deze aan op de linker en kijk of het werkt om de conditie van de injector te testen.

Sooo... Ik heb gereageerd op de vraag van Jovi79 over foutcode 65590 en een e-mail gestuurd naar Terry Gilomen.

Hier is wat ik terugkreeg, dat ik dacht dat ik moest delen:

Terry schreef:

Ik heb de ECU valse misfire fix uitgevoerd op verschillende 2018 Generals waar de klant problemen mee had met de codes 65590, 65591, 65592.
De 2016 Generals zouden oorspronkelijk geen misfire probleem hebben gehad, maar als de ECU ooit bij de dealer werd geüpdatet, zouden ze het potentiële probleem hebben met de nieuwe flash update.
Alle 1000 Polaris modellen vanaf 2017 + werden af fabriek geleverd met de misfire programmering.
De 2019 modellen hebben het ook.

Dus hier is wat extra informatie over het probleem. Ik heb geen woord gehoord over Polaris die het probleem oplost. Dus Gilomen Innovations "fix" is de enige die ik ken.

Dacht dat ik het even moest delen.

Pirate

starky,

Ik heb Terry geschreven met je vraag. Hopelijk heb ik vandaag een antwoord.

Pirate

starky,

Hier heb je het:

Bij kruissnelheid blijft de kilometerstand ongeveer hetzelfde........bedankt Stuart!

Pirate

Ik ben blij voor Gilomen Innovations, want ze zouden veel zaken moeten krijgen van de Polaris-gemeenschap. Het is gewoon jammer dat Polaris het probleem dat ze kennen niet corrigeert.

Ik twijfel nog steeds over het opnieuw flashen van mijn ECU. Ik heb de code niet, tenzij deze door de bestuurder wordt veroorzaakt. Ik heb nog steeds niet gehoord of de Gilomen ECU het brandstofverbruik verhoogt. Als dat zo is,

zou ik de mijne morgen opsturen.
Ik heb een rzr 1000 highlifter uit 2017 en krijg de foutcodes 65590 en 65592... heb mijn riem en bougies vervangen, olie ververst en dat allemaal en krijg nog steeds de foutcode... dus ik besloot mijn ECU eruit te halen en op te sturen naar gilomen innovations om hem opnieuw te laten flashen... Ik zal mijn resultaten volgende week posten

Ik heb een 2017 rzr 1000 highlifter en krijg de foutcodes 65590 en 65592... heb mijn riem en bougies vervangen, olie ververst en dat allemaal en krijg nog steeds de foutcode... dus ik besloot mijn ECU eruit te halen en op te sturen naar gilomen innovations om hem opnieuw te laten flashen.... Ik zal volgende week mijn resultaten posten.
Als je naar de codes kijkt die je krijgt, is het Misfire Detection en Terry Gilomen zal dat oplossen! Heb je ook de performance upgrade gekregen?

Pirate

Net mijn general (2017) een paar weken geleden gekregen en na een ritje door een kreek ging mijn controlelampje branden. Het zette de machine in een soort "noodloop" (ik kon hem niet boven de 30 mph krijgen.) Teruggebracht naar de dealer en ze zeiden dat het een soort aandrijfas sensor was (ik kan me vergissen over wat het precies was, maar het lampje ging na de reparatie niet meer aan) die ze hebben vervangen. Vandaag ging het lampje weer branden met de twee codes die in de titel staan (65590 en 65592) die, na een beetje onderzoek, iets met de bougies te maken bleken te hebben. Ik haalde ze eruit en ze zien er gloednieuw uit. Blaasde de kamers, bougies en laarzen uit en zal er morgen weer mee rijden om het te testen voordat we donderdag naar Brimstone gaan. Nog andere ideeën over wat deze codes betekenen? Tips worden gewaardeerd. Ook, als het controlelampje gaat branden, als ik de machine uitzet en weer aanzet, keert de prestatie terug naar normaal. Ik zal de dealer dinsdag bellen voor hulp, maar wilde hier om een snellere reactie vragen (mijn lokale dealer is op zondag en maandag gesloten). Nog een stukje info, de kreekrit waarnaar eerder werd verwezen, was in feite wat spatten van water... geen diepe gaten en niets over de wielen.
dezelfde dingen gebeurden op mijn gloednieuwe machine met slechts 50 mijl op de teller! Ze zeggen dat er een nieuwe riem nodig is met brandplekken! ongelooflijk!:mad:

Het probleem met de misfire-detectie is er een dat volkomen willekeurig is wanneer het verschijnt, en wanneer het verdwijnt...tot de volgende keer.

De bedoeling van de ECU Misfire Detection-programmering was om een cilinder te detecteren die niet goed functioneerde, de brandstoftoevoer naar die cilinder af te sluiten...om ophoping van onbewerkte brandstof in de uitlaatdemper en de kans op brand te voorkomen.

Maar het is te gevoelig. Als de ECU reageert op wat hij ziet als een cilinder die niet goed functioneert, zet hij de brandstofinjectie in de "Limp Mode" en gaat het Check Engine-lampje branden.
Stop, zet de motor af en start opnieuw...de Limp Mode is weg en na ongeveer een kwart mijl gaat het Check Engine-lampje uit.

Polaris heeft medio 2017 een terugroepactie uitgevoerd voor de Generals uit 2016 en begin 2017. De terugroepactie was om een stuurkolom bevestigingsmiddel te vervangen en de ECU opnieuw te programmeren. Nou, het bevestigingsmiddel was BS om je ertoe te brengen je machine naar een dealer te brengen. De ECU-herprogrammering bezorgde ons het probleem met de misfire-detectie.

Ik heb de mijne in september 2017 laten doen. Helemaal geen problemen. Ging van Zuid-Colorado naar Arizona in januari 2018. Eerste rit, 8 mijl...precies onder de snelweg...boem...limp mode en check engine lampje. Heb mijn DuraClutch-kit in oktober 2017 geĂŻnstalleerd. Dus ik belde ze. Ze hadden mensen horen praten over slippen van de riem. Dus stuurden ze me een nieuwe riem...geen probleem. Een andere primaire koppeling met de andere gewichtenset erin. Nee, dat was het niet. Bij het bekijken van de dingen zou het slippen van de riem ervoor zorgen dat de ECU en de krukaspositiesensor een moment de synchronisatie verliezen. Dat gebeurt niet tenzij je onder water bent. Dus bleef ik zoeken naar info en communiceren met DuraClutch...terug naar Colorado. Ik weet niet hoe, maar ik kwam Gilomen Innovations tegen. Sprak met Terry.

Net een nieuwe ECU gekocht met zijn volledige programma...een oplossing voor de Misfire Detection, 8-9 pk meer, koelere werking. Heb een aantal keren met Terry gesproken...ik ben een goede vertegenwoordiger voor hen...
en ik heb het probleem sindsdien nooit meer gehad en niemand, die ik ken, die zijn ECU door Gilomen Innovations heeft laten programmeren.

Mijn 2016 diagnosecodes lijst heeft deze twee codes niet. Maar als ik ze opzoek...weet ik zeker dat ze naar hetzelfde probleem verwijzen.

Mijn ervaring en technische achtergrond.

Pirate

41 - 60 of 85 Posts